Studentské otazníky
Blog, Život na ZČU

ZČUch LIVE: STRES

Image
Může být pozitivní zátěží, která tě žene k lepším výkonům, nebo je ho moc, a pak může poškozovat, nebo dokonce vyvolávat onemocnění. To všechno je stres.

Stres byl motivem dalšího neformálního setkání studentů a kolegů napříč fakultami pořádaného týmem Informačního a poradenského centra ZČU – ZČUch: LIVE. ZČUch bývala akce, na které se představovaly především studentské spolky, avšak díky pandemické situaci se přeměnila na online verzi, konanou konkrétně přes platformu Zoom, plnou interaktivních aktivit a zajímavých hostů. Druhý letošní ZČUch nepřímo navazoval na dubnovou akci, jejíž tématem byl čas. Pro report z prvního ZČUchu:LIVE klikni sem.

Akce odstartovala 26. května 2021 v 17:00, kdy celou akci uvedla a představila moderátorka Tereza Svášková. S využitím virtuálního plátna Google Jamboard účastníci odpověděli na rozehřívací otázku:

Co tě stresuje?

Image

Dále byly na programu dvě kola breakout rooms doplněná nově také o pohybovou aktivitu. Místnost číslo 1 s názvem „Stres – včera i dnes? Zítra! Raději ne“ tentokrát patřila Mgr. Aleně Vrbové, DiS., a pojednávala o tom, jak to vlastně se stresem máme my sami a jak docílit, aby toho krátkodobého bylo co nejméně. Oproti tomu se v místnosti číslo 2 s pracovním názvem Za všechno může covid věnovala PhDr. Martina Komzáková, PhD. stresu dlouhodobému. Zde jsme se mohli dozvědět nejdůležitější radu, jak zvládat chronický stres – umět se smát. I předstíraný smích totiž přechází do toho opravdového a ten je lékem na každou strast. Už Hippokratés ve svých pojednáních tvrdil, že se z jednoho smíchu vždy rodí další. Následujícím tématem byla první pomoc při úzkosti a strachu z prožívání covidové doby a izolace. Třetí místností nás provázela Bc. Kateřina Ulčová, jež dala svému breakout roomu název Krize očima studentů se specifickými potřebami. Obsahem byla tvorba krizového plánu.

Po přestávce mezi koly breakout roomů přišla zmíněná pohybová aktivita. Vedoucí Katedry tělesné výchovy a sportu Mgr. Pavel Červenka nám ukázal, že proti stresu lze bojovat i jinak než jen myšlenkami. Jedná se o techniku řízeného dechu a funguje, když se budeš chtít uklidnit, ale i nabudit. Nejprve dýchej do břicha, poté do hrudníku a naposledy pošleš nádech do oblasti pod klíční kosti. Řízené dýchání si můžeš v angličtině vyzkoušet například tady.

Image

Tak co? Máš už jasno, do kterých roomek by ses připojil ty? Pokud nechceš zmeškat další ZČUch: LIVE, určitě sleduj Facebook Informačního a poradenského centra ZČU a také Facebook Rok jedna.

Užitečné kontakty:

Pokračujte ve čtení